Pravidelná údržba auta po zimě

Pravidelná údržba auta po zimě

18. 5. 2019 Off By

Zimní období je pro auto velice náročné, protože na silnicích vznikají hluboké výmoly, kterým se mnohdy nejde vyhnout, posypová sůl škodí podvozku auta a mnoho dalších věcí. Začínající poruchy jde podchytit včas a díky tomu také můžeme předejít možným komplikacím.
rezavé auto
Kontrola podvozku
Na jaře nejprve zkontrolujeme tzv. sbíhavost, která se projevuje vůlí v řízení a neseřízenou geometrií kol. V této situaci je nutné jednat okamžitě, protože zanedbání toho to problému může vést k poškození pneumatik. Oprava spočívá ve výměně koncovek a tyčí řízení a v neposlední řadě k seřízení geometrie.
Dále je na podvozku potřeba zkontrolovat ochranné kryty podvozku, zda nejsou utrhlé a závit pro uchycení lana, aby nebyl zrezlý.
Kontrola karoserie
V první řadě kontrolujeme čelní sklo, zda se na něm nenachází drobná prasklina od kamínků, kterých v zimě létá od kol nespočet. Dále se podíváme na lak po celém autě, kdybychom našli drobnou oděrku je potřeba jí opravit, při ponechání může začít koroze. Pokud máte auto na dálkové ovládání je vhodné právě na jaře zkontrolovat zámek odemknutí klíčem a zjistit, zda není zablokovaný.
Poslední kontrolou karoserie je elektrická zásuvka pro tažné zařízení, v případě znečištění nemusí být správná funkce na vozíku.
klimatizace vozu
Interiér
Obzvlášť v zimě vlivem působení vlhkosti, která se nejvíce drží v kobercích na podlaze je důsledkem netěsnící karoserie, která může vést ke korozi podlahy a prahů. Je nutná oprava autoklempířem. Každý rok po zimě většina řidičů kontroluje funkčnost klimatizace, nejen její náplň, ale i těsnění gumových kroužku a stav trubek vedoucí kapalin. Zanedbání může vést k poškození čerpadla a vysoušeče, samotní oprava vás může vyjít až na tři tisíce korun, záleží na typu auta a míry poškození. Proto včasnými kontrolami můžete výše uvedeným problémům předcházet.