Maminky a cvičení

Maminky a cvičení

14. 8. 2019 Off By

Ženy/matky to mají po porodu v mnohém komplikovanější než tatínkové. Teď nemyslíme psychický stav, tam si každý prochází svými pochody a problémy ani jednoho z nich nejdou zlehčovat. My se ale bavíme o fyzické stránce věci. U muže nedošlo k žádné změně. Žena má ale vždy nějaké to kilo navíc, navíc se jí změnila postava a to dokáže hodně pošramotit její sebevědomí.
maminka s balonky

Jak jsme již řekli, žena se po porodu nachází s deseti, dvaceti a možná i více kilogramy nahoře. Její tělo vypadá jinak, stavba jejího tělo vypadá jinak, hormony se jí bouří, prsa jsou díky kojení úplně jiná, velká, citlivá a naprosto překážející v jakékoliv aktivitě.

Uběhne šestinedělí a mnoho maminek začne propadat depresi ze svého vzhledu, ale nemají kapacity s tím něco udělat, není kdy, není, jak a ty koláčky jsou tak dobré, tu čokoládu na nervy také potřebuje a honem si musí udělat tu kávu nebo snad usne za chůze, atd. Tyto maminky jsou s nějakým řešením rychle hotové, řeknou, že to nejde a tím nějaká snaha o lepší tělo končí.

Dalším druhem jsou maminky, které na vše odpovídají: „Vždyť jsem teď ta máma.“, tak je normální, že nejsem v kondici, jím, co jím, vypadám, jak vypadám. To je ale také špatný přístup.

Rozhodně doporučujeme maminkám nebát se změny a myslet na své zdraví, kondici, fyzičku a celkový vzhled. Ano, šestinedělí buďte v klidu a vlastně neřešte nic jiného než Vaše miminko. Po šestinedělí už byste se ale měly zaměřit na zdravý životní styl. Neděláte to jen pro sebe. Pokud kojíte, Vaše strava plně a přímo ovlivňuje i Vaše dítě. Pokud nekojíte, pořád potřebujete být fit a mít energii. To Vám všechno přinese zdravá strava.

Nějakou dobu po porodu a šestinedělí se zaměřte na Vaše stravování. Poté to chce přijít s něčím radikálnějším. Pokud Vám zůstala nějaká kila nahoře, mnohdy i nějaká výrazná kila nahoře, je na čase začít jednat a něco s tím udělat.
mimčo pod vodou

Začněte cvičit!

A teď se na nás zase obrátí spousta protestů, že s malým dítětem se přeci nedá cvičit, že na to není čas, že na to není energie. Tady Vám budeme oponovat, čím menší dítě, tím lépe se s ním cvičím, času máte s malým dítětem také spousty … A že nemáte energii? To je právě tím, že nemáte pravidelný pohyb.

Ještě s kočárkem rozhodně doporučujeme chůzi. Dá se takto nachodit denně okolo dvaceti kilometrů a chůze je doopravdy tím nejpřirozenějším pohybem. Dalším pohybem, na který rozhodně nenajdete žádné výmluvy, jsou cvičení a aktivity s dětmi, kde se také pořádně nadřete. Můžete navštěvovat různá cvičení s dětmi, kde se pořádně namůžete nebo můžete chodit na plavání s dětmi, které je také velice náročné.

Všechny tyto aktivity (chůze, cvičení s dítětem, plavání) Vám pomohou hubnout první poporodní kilogramy.

Poté určitě doporučujeme domácí cvičení s videem. Na internetu je nekonečné množství cvičících programů, stačí si jen vybrat, jaký nejvíce vyhovuje Vám.

Každopádně nehledejte výmluvy, dbejte o své zdraví a zařaďte pravidelný pohyb do Vašich každodenních aktivit.